top of page
  • Writer's pictureNoa Firstater

ברזיל

פלוריאנפוליס

מקום מדהים!!! אי שקרוב ליבשת מאוד, מחולק לארבע שכונות מרכזיות- ג׳׳ורורה, לגואה, בארה דה לגואה, ופלוריאנפוליס סנטרו (המרכז)

בג׳ורורה יש מועדוני

ם גדולים ובזמן הקרנבל המסיבות שם, מעבר לזה לא יודעת להגיד על השכונה

בארה דה לגואה- השכונה הכי שווה! ספורט ימי, חופים מהממים, הרבה טיולים לעשות- שם ישנו והיינו רוב הזמן

לגואה- שכונה שנמצאת על האגם!!!! יפה כל כך, רגועה, מלא חנויות וברים חמודים! שכונה מדהימה (בעייני צריך לישון חצי בבארה דה לגואה וחצי מהזמן בלגואה) אפשר להשכיר שם סאפ או קייאק ולשוט בנהר

הסנטר- קניונים וכו, גם מהמם עם הים אבל פחות אווירה מבארה

לא משנה איפה ישנים מתניידים בין המקומות עם אוטובוס שעולה בערך ארבע ריאל במזומן

ושווה לצאת מהשכונה שישנים בה ולראות עוד כי באמת זה אי מהמם.

דברים לעשות:

*בבארה דה לגואה יש מקום חמוד של שיקום צבי ים על החוף המרכזי

*אפשר לקחת שיעורי גלישה (דרך ההוסטל שלנו הייתה הנחה על השיעורים)

*להקפיץ בחוף עם המקומיים!

לקחת סירה או קייאק

Piscinas Naturais- בריכות טבעיות מהממות, שגם הדרך אליהן יפה ממש! משהו כמו רבע שעה הליכה קלילה על סוג של טיילת מהממת מעל הים, עם רחובות מהממים- ואז מגיעים לאיזור עם המון אבנים גדולות בתוך המים אפשר לקפוץ משם כיף ממש

Thrila da Galheta- נקודת תצפית מדהימה על כל האי! שווה ממש בעייני, לצאת לא מאוחר מדיי כדיי שלא יהיה יותר מדי חם, בערך שעה

משם המשכנו במקום לחזור באותה דרך לחוף של בארה דה לגואה בירידה מכיוון אחר והגענו בטעות לחוף של נודיסטים ואחריו היה החוף mole

Praya mole- חוף מהמם ממש! נסענו אליו במיוחד, לקחנו אוטובוס חוף שאפשר לגלוש בו

נמצא מול הסלינה

שינה

ישנו בהוסטל בארה סרף קלאב-הבעלים רודריגו ומריאן היו מדהימים!!! מספר של ההוסטל: +55 48 8411-10 הם נתנו לנו המון המלצות, מפה של השכונה

יש עוד כל מני הוסטלים מומלצים במוצ׳ילר

אוכל

פיצה La solana אחת הפיצות הטעימות!!! מדהים ממש בבארה דה לגואה

Layback park- מתחם אוכל פתוח מגניב ממש, בשכונת לגואה- סטייל שרונה מרקט - גם בירות שתייה וכו גם המבורגרים, מקסיקני, ים תיכוני, פיצה, קרפים וכו׳

Gelato di panna- גלידה חמודה ממש- בלגואה

איליה גרנדה

אי מדהים! וגדול, השכונה שישנים בה נקראת abraao- זה האיזור המרכזי, רוב החיים באי הם כאן ולכאן מגיעה המעבורת. האי הזה הוא שמורת טבע ובגלל זה גם כל כך מיוחד ושונה! אין מכוניות ברחובות, עוברים בין חופים וסיורים עם טקסי-בוט

והכל כאן יפהיפה ממש.

החוף שמגיעים אליו זה החוף שעוגנות בו כל הסירות, בדרך כלל לוקחים מונית-סירה או הולכים ברגל לחופים מדהימים אחרים על האי

טיפים ודברים כללים:

*להוציא לפניי קצת מזומן כי פשוט אין פה כספומט אבל על 90 אחוז מהמקומות אפשר לשלם באשראי

*לקנות ירקות ופירות ומים, ולהביא דברים כאלו לכל חוף שמגיעים אליו כי לא תמיד יש שם ומעבירים הרבה שעות

*מזג אוויר טרופי! לקום מוקדם יחסית ולנצל ימים יפים עם שמש ולשים קרם הגנה גם כשנראה שאין שמש

*יציאות כאן- הוסטל שנקרא האקווריום ועוד הוסטל צמוד אליו לדעתי יש כמעט כל לילה

*לקחת מפה מהמזח מהנקודת מידע, יש מלא מסלולים שאפשר לעשות באי וכמעט כל חוף אפשר להגיע בהליכה (או לקחת טקסי בווט)

*יש גם מסלול לנקודת תצפית שאמור להיות מהמם, שווה לבדוק שיש מזג אוויר טוב ושהאדמה יבשה כי זה בתוך הג’ונגל

חופים וסיורים שעשינו:

פראיה אברווזיל-ֹ חוף קטן ומהמם! יש שם מלון ומסעדות, לקחו לנו 40 ריאל הלוך חזור קובעים איתם מתי הם באים לקחת בחזרה

סיור בצד הדרומי של האי:

עצרנו בארבע בחופים ומסעדה, עלה לנו 165 ל8 אנשים, ככל שהקבוצה גדולה יותר ההנחה גדולה יותר

סגרנו דרך הסוכנות שלישי הכנסייה הכתומה, אצל פיליפ החמוד שמדבר שם אנגלית. כשהיה מזג אוויר גרוע יותר הוא שינה מסלול לחופים שבהם כן היה מזא טוב, בכללי אמין וטוב

הסיור היה בחופים:

Caxadaco- אבנים גדולות לטפס עליהן

Parnaioca- לגונה מגניבה!

Aventureiro- עם העץ דקל הנטוי היפה

עוד חוף ששכחתי את השם שלו עם דגים מגניבים מתחת למים

Praya preta- חוף מהמם 20 דק הליכה בערך, בדרך לשם יש שלט לבריכות טבעיות ומפלים זה עוד חמש דק הליכה ומהמם ברמות! אפשר להסתכל גם במאפס מי וגם בגוגל מאפס

החוף עצמו מהמם ממש ונשפך אליו נהר, ויש שם בית כלא ישן שיש לו סיפור מעניין

-prya the lopes mendes- חוף שנחשב מהעשרת חושים היפים בעולם

לוקחים טקסי בוט- יש גם ספינה גדולה וגם פרטי הספינה הגדולה עולה 40 ריאל הלוך חזור ופרטי 50

הספינות מגיעות לחוף מהצד השני שלו, ויש הליכה של חצי שעה דרך הגונגל כדיי להגיע ללופז מנדס

לפעמים רואים שם קופים! וזה חמוד

*אין שם יותר מדי מה לקנות חוץ משתייה וחטיפים אז שווה להתארגן מראש

לא עשינו אבל גם נראה שווה: הצד הצפוני של האי, לגונה אזול

שינה:

Anconchego suites- הוסטל/דירות מעולה! מחליפים כל יום מצעים, מבטח חמוד, חדרים גדולים ונקיים והחברה פה נחמדים ממש - מקשרים אתכם לכל מה שצריך

אוכל:

מסעדת פסטות מדהימה!!! Las sorrentinas רביולי חלומי מפוצץ גבינה!

פיצה חמודה שאכלנו- Na pracha

ברחוב של הכנסייה, יש גם גלידה אמריקאית ומילקשייקים וגם כל יום בין שש וחצי שבע בערב עד בין 22:00-00:00 *דוכן קרפים מטורף!!!*

ריו

עיר מדהימה😍 וענקית מחולקת לכמה איזורים,

קופהקבנה איפנמה בוטופוגו לאפה הסנטר ועוד!

אנחנו ישנו בקופהקבנה זה היה אחלה די מרכזי המון מסעדות

לא משנה איפה ישנים שווה בעייני לקחת אובר/ללכת ברגל ולראות את כל האיזורים/לחלק את השינה לכמה איזורים אם נמצאים שם הרבה ימים

באיפנמה יש אווירה צעירה גם, הרחובות מאוד מטופחים והחופים עמוסים ממש

בלאפה יש הרבה ברים ומועדונים, האיזור של המדרגות שכיף להסתובב בו ממש ויש גם כל מני דוכנים

בקיצור יש מלא מה לעשות ולראות! מבחינת תחושה של בטחון לקחנו הרבה פעמים אובר למקומות לא הסתובבנו עם הטלפון מחוץ לפרוץ והורדנו תכשיטים מאיתנו לגמרי

דברים שעשינו:

רכבל להר הסוכר- מדהים!!! אנחנו עלינו בשקיעה😍 פשוט קשה להסביר.. יפה ברמות ! מגיעים באוטובוס/אובר קונים כרטיס שעולה 120 ריאל (או חצי מחיר עם תעודת סטונדנט) ועולים בשני רכבלים הנוף פשוט מדהים יש אפשרות לקנות דברים כפר וכל גם שתיה

אפשר גם לעשות סיור במסוק, אין לי מושג מחיר

**יש חוף מהמם ממש מתחת להר הסוכר נראה פרטי ורגוע כזה והנוף ממנו הוא של ההר המטורף הזה, שווה להגיע לפניי להיות שם ואז לקראת השקיעה לעלות על הרכבל

סיורים וכו!

* יש כל מני סיורים בריו, של כל מני חברות

סיור ריו אהובתי/ריו די טריפ- סיור שיש כמה חברות שמוציאות שלוקח לכמה מקומות מרכזיים בעיר- המדרגות הצבעוניות, הגרפיטי הגדול בעולם, הפסל של ישו, וסיור בפאבלות עם מקומי

אנחנו עשינו דרך בני וזה היה סבבה ממש אבל ממליצים על ברזילאו ממה ששמענו וראינו

**יש כל מני סיורים שאפשר לקחת גם סיור קרנבל שנראה מגניב בבתי ספר שלהם לקרנבל וגם סיור שהוא רק בפאבלות בעיניי זה עם הכל הכי טוב

דאון!! חוויה כיפית ממש, נוף מהמם בעיקר! פחות אקסטרימי יותר רגוע, אנחנו עשינו דרך בני ואני ממש לא ממליצה:/ דרך מקס היה הכי טוב ומשתלם, עלה לנו 650 כולל אובר הלוך ותמונות ממצלמה אחת ומוסיפים עוד 100 לצד השני

חצי יום טיול לפדרה דו טלגרפו- לקחנו אובר של שעה וחצי שעתיים והתחלנו לעלות עלייה של בערך 40 דק רבע שעה ראשונה ברחובות וכל השאר ממש בג’ונגל כבר מגיעים לסלע שמצטלמים כאילו נופלים ממנו, נוף מהמם וכיף ממש!! נשארנו הרבה זמן למעלה לראות את השקיעה (למרות שממליצה לרדת לפניי היה פחות נחמד בחושך את החזור)

שוק ההיפים בימי ראשון באיפנמה- נקרא feira hippie de ipanema ממש שווה! גם אומנות וגם דברים אחרים, ואיפנמה מהממת

לראות את הזריחה מהחוף של קופהקבנה😍 פשוט הכי יפה בעולם. ישבנו שם שעתיים, אחריי מסיבה אבל בעייני שווה גם לקום במיוחד בשביל זה

*יש סופר ישראלי נקרא kosher store משהו כזה תכלס לא היה שם יותר מדיי חוץ מפתיתים מרק עוף ופסק זמן.. יש שם גם בית כנסת גדול

לא עשינו אבל שמענו:

שיעור סמבה! נראה סופר מגניב

יש עוד שוק בדאווןטאוון של כל מני חיקויים מסין שנקרא אורוגוואינה מרקט לא נראה כזה וואו היינו כשהיה סגור בגלל חג

מוזיאון המחר- אמור להיות ממש מגניב

קניות

סנטה קלרה 33- חנות בגדי ים עם מלאאא קומות המומלצת זה קומה 12 ו9 תכלס אני לא מצאתי שם כלום אבל אפשר אם יש כוח לחפש😀

ריו סול- הקניון עם זארה, אחלה קניון ויש שם גם בקומה העליונה קיורטוש!😋 וגלידה מעולה ואיזה סניף של האוואנה הארגנטינאי (אלפחורסים וריבת חלב)

אנחנו ישנו ב Hotel Bandeirantes בקופהקבנה

אחלה מלון חמודים ממש ארוחת בוקר חמודה

ובמלון Benidorms ממול, שהוא אפילו יותר טוב

ישנו גם בדירה לילה אחד שאני לא ממליצה עליה חחח אבל באופן ככלי דירות פה זה אחלה פתרון ויש כמה ממש על החוף

Amir- מסעדה סורית טעימה מממש

Basha- יותר טעים מאמיר בעיניי! אותו קונספט קצת יותר חגיגי בשתיהן יש ערק

The bakers- מלא קינוחים שווים! וקשר כלשהו ליהדות יש שם איזה מנה על שם אילת ואפשרויות גם לטייק אווי גבינות לחמים מאפים, גם החל מהשעה 16:00 פיצות טובות! והקטנה ממש גדולה עדיף להזמין את הגודל הקטן ולחלוק כמה

Bibi lab- מסעדה מגניבה פיצות המבורגרים פסטות סלטים

Bibi- רשת בכללי חמודה אפשר למצוא שם הכל

פיצה דומינוס והאט- יש כמה סניפים

Masserini Osteria di Mare- מסעדה מעולה!!! אכלנו פסטות מדהימות וטירמיסו קצת יותר יקרה מהרגיל

Fogo de chao- מסעדה ברזילאית של בשר אכול כפי יכולת המלצרים מסתובבים עם שיפודי בשר ושמים בצלחת שלכם, יש בופה ענק של סלטים שווים ממש ותוספות שוות (ממש ענק) חוויה ברזילאית חובה בעייני גם האוכל ממש מעולה וגם מגניב והופעתי כזה, קצת יקר אבל חוויה וטעים

Oakberry acai- האסאי הכי איכותי שאכלתי! טעים ממש ויש תוספות שוות כמו פודינג ציה פירות אבקת חלבון וכו

Maria açai- מלא תוספות שוות וגם טעים

איטקרה

עיר חוף פשוט מדהימה. מקום להירגע בו, לגלוש, להיות בחוף, להנות מהעיר והאנשים המרכז די קטנטן

רחוב ראשי עם הרבה מסעדות חנויות וכו pedeo longo, יש שם טיילת על החופים ומקפיצים שם עם מקומיים, ויש עוד טיילת עם מסעדות וחנויות חמודות ועצים שיש עליהם סריגה צבעונית Lodonio almedia

מקום אחד היפים שהייתי בו, ויפהייפה ברמות שהנפש נרגעת

לא הייתי מוותרת

דברים שעשינו:

Praia de concha- חוף מהמם עם מסעדה חמודה לשבת לשתות משהו ולראות את השקיעה ! האוכל לא משהו

יש משמאל למסעדה על החוף מקום ממש מהמם לשבת עם דשא וספסלים

החוף של הסירות- praia de coroa שם הבנים הלכו להקפיץ עם המקומיים בערך סביבות 16:00

praia de jeribucacu- עשרים דק נסיעה במונית שקובעים איתה הלוך וחזור ועוד חצי שעה הליכה לחוף מדהים! אחד היפים שראיתי בחיי, חול לבן, המון עצים, נחל שמתמזג עם החוף

Praia Engenhoca- גם נסיעה של 20 דק בערך והליכה של עוד 20 לא יותר מדי קשה החוף כנראה הכי יפה שהייתי בו וכיפי ממש.!! גלשנו שם, אבל גם סתם להגיע להתפנן שם פשוט מושלם

לא עשינו ושמענו:

Praia Prainha- “החוף הנעלם״ חצי שעה הליכה בג’ונגל אמור להיות חוף מדהים עם נוף של צוקים

הדירות של אנה דרך מוצילר אחלה סך הכל ומחיר טוב, מיקום מושלם בעיני

יש כאן גם הרבה שמשכירים דירות והרבה הוסטלים ברחוב הראשי חלק גם עם ארוחות בוקר

אוכל:

Baoba- מסעדה מגניבה בטירוף וזולה, פתוחה רק בצהריים לדעתי, מזמינים מנה עיקרית ושלוש תופסות בסביבות ה20-30 ריאל והכל טעים וטרי! והמקום מהמם

Bastante Elefente Burgria-המבורגר טעים ממממש! הטבעוני (יש גם סויה גם פלאפל אני לקחתי סויה) מדהים והרגילים היו לבנים טעימים מממש, ברמה יש שייקים וציפס רוטב שופ שהם מכינים טעים ברמות ותפריט בעברית חזרנו לשם לאכול שוב

Hawaipoke- מקום שווה בקומה שנייה בתוך מקום חמוד שנקרא container park יש שם גם למטה פסטלים כריכי בשר סושי טאקו ועוד היה טעייים ממש

Mediterraneo- מסעדה איטלקית יש שם הרבה פירות ים אבל גם פסטות רגילות שאפשר לבקש וטעים ממש! טיפה יותר יקר לא משהו נורא מדיי

Domnuts- קינוח טעיים! כמו כדורי סופגניות קטנטנים עם שוקולד ותוספות שבוחרים

דוכן צ׳ורוס- ממש בסוף הרחוב למטה- תאכלו חם!!! צורוס ענקיים וטעימים ממש

Acai nokilo- זול וטעים! מרכיבים בעצמך מלא אפשרויות גם של אסאי של של גלידות וגם של תוספות

דוכנים של מיצים וקוקטיילים מגניבים- יש ברחוב מלא! כל הזמן, זול וטעים ויש גם מיץ קשיו!! אחד המיוחדים

לא אכלנו אבל שמענו על קרפריה טובה ועל מסעדה איטלקית פלצנית יקרה אבל טובה pane e vino

Ola- ארוחות בוקר טובות

Carmelo cafe- עוגות טובות

Alamaim- מסעדה כשרה צמחונית יש חומוס לאבחנה סלטים קוסקוס ומרק כנראה שעובד רק בצהריים לא עד מאוחר מדיי ממש המליצו לנו

ממול לעל המים יש חנות שמוכרת עוגיות וויד גם לא ניסינו והמליצו לנו

מורו דה סאו פאולו

אי החופש והאנשים השמחים

שינה:

ישנו בהוסטל מונדו דה לואה- הוסטל מדהים מומלץ במוצילר נקי, יש אחלה מטבח מאובזר ומים למילוי הבקבוק בחינם, היו גם שירותי כביסה ובעל ההוסטל פשוט מתוק ועוזר בכל מה שצריך!

אחריי זה עברנו לדירה ממש יפה! הבעיה עם הדירות זה שבדרך כלל לא על החוף ויש הרבה מדרגות אבל צריך לבדוק את זה ולפעמים זה לא ככ נורא ושווה את הנוחות והדירה

שמענו מחברות שבהוסטל בלאק אנד וויט יש ארוחות בוקר שוות, ויש גם את שימקו- שיש לו הרבה קשרים והוא מדבר פורטוגזית ונמצא במורו ויכול לעזור גם בלמצוא מקום שינה

אוכל:

Royal trudel- קיורטוש!! ככ טעים! הכי טעים בעייני או הרגיל בלי כלום, או עם נוטלה גלידה ובננה

בובה צ׳ורוס- יש גם על החוף למטה וגם למעלה ברחוב הראשי עם עוד כל מני אפשרויות מילויים ותוספות מדהימות

אסאי נוקילו- מלא טעמים של אסאי ותוספות של זול לפי משקל וזול יותר מהים ומהרבה מקומות אחרים ומפנק הרבה יותר

פיצה ללא הגבלה- לא זוכרת את השם של המקום אבל חוויה מגניבה מממש משלמים 50 ריאל ומלצרים מסתובבים עם מגשי פיצה במלא טעמים כולל פיצות מתוקות (בננה קינמון ופיצה קוקוס וווואו)

לא אכלנו אבל אומרים שבsambass יש פסטה רוזה מדהימה ובכללי פסטות ואוכל טוב (גם סלט ישראלי)

דוכן ממממש מגניב של אמפנדס למעלה- שנקרא לדעתי פסטל דל מונדו משהו כזה עם אמפנדס נפוליטנה מטורף😍 ונירו נהנה גם מהבשר

בבית חבד יש פסטות שניצלים חביתה שקשוקה לא משהו וחומוס וכזה

לא אכלתי אבל חברים ממש נהנו ממסעדה טופ גריל ואמרו שגם הפיצה שם נדירה

כנ״ל על פאני

וכנ״ל על המסעדה של חגי שנמצאת ליד הדירות של יסמין ויש לו מאכלים כמו קציצות וכו׳

כריך חביתה לא נורמלי! במכולת שקרובה לעלייה מהחוף לרחוב של המסעדות,מכינים כריך חביתה חלומי ממש ופתוח כל הלילה

דברים שעשינו:

חוף 2, אומנם עמוס מאוד מאוד בישראלים, אבל אווירה כיפית ממש! כל היום מקפיצים, יושבים, יש את צארלי והחברה האחרים שצועקים א-ס-אייי ושייקי שייקי וגלידה בת זונה בקטע טוב וכיף שם ממש

חוף 4, חוף יפהייפה!!! מים תכלתים, יותר שקט, רצועת חוף ארוכה ממש ומהממת וגם הדרך לשם יפה ממש בעייני

סיור חופים- עצירה בשלוש מקומות, במים כחולים בים שפשוט קופצים, בסוג של אי קטן כזה מגניב מממש באמצע הים ובעוד חוף לאכול שיש בו ערסלים בתוך המים, יש רמקול וצידנית ואווירה טובה ממש

מ13-18:30 בערך

להסתובב בדוכנים המהממים והרחובות היפים ולהגיע עד למעלה!!

מסיבות וזריחות! יש כל יום מסיבה, כמה מועדונים, שניים שקרובים לנמל והולכים אליהם ברגל (טוקה ועוד אחד) ועוד שניים- אחד שנוסעים אליו בטרקטורונים לתוך הג’ונגל שזאת חוויה מגניבה ממש ואותו הכי אהבתי- קוראים לו תיאטרו ומאמא אפריקה שלוקחים אליו סירה